Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje de berichten op dit forum, maar heb nog niet de behoefte/durf gehad om mij hier te melden, tot nu. Ik lees over ontzettend veel gelijkgestemden, wat me eigenlijk een beter gevoel geeft. Niet dat het al mijn problemen oplost, maar herkenning is blijkbaar een groot goed. Wat ik lees is dat velen van ons moeite hebben met existentiële depressie en zo ook ik. Ik ben op zoek naar een therapeut die me hierbij kan helpen door middel van schematherapie, maar ik vermoed dat hier rondhangen zeker geen kwaad kan. Ik vraag me ook sterk af of schematherapie wel mijn problemen oplost om heel eerlijk te zijn. Ik ben inmiddels ook al 14 maanden niet aan het werk omdat het allemaal gewoon niet lukt.
Ik heb ontzettend veel behoefte aan uitdaging en heb sinds kort dan ook mezelf leren schaken. Hier kan ik op het moment redelijk mijn ei in kwijt. Mochten er overigens mensen zijn die een potje willen spelen of mij iets willen leren, dan sta ik daar zeker voor open. Ik heb een Master in de scheikunde, waar ook nog steeds mijn passie ligt. Een PhD heb ik nooit willen doen; stel je voor: 4 jaar hetzelfde... Ik hoop dat ik binnenkort groen licht van mijn (Duitse) werkgever krijg om naast mijn baan nog iets voor mezelf op te pakken in de vorm van bijles/examentraining verzorgen en consultancy op het gebied van chemie om de uitdaging wat op peil te houden. Ik zie in beide overigens totaal geen nut, wat ik bij meer mensen op dit forum proef.
Verder woon ik iin Zuid-Limburg en merk dat ik behoefte heb aan contact met andere hoogbegaafden omdat ik vaak (of eigenlijk altijd) begrip mis bij anderen. Daartoe hoop ik dat dit forum helpt. Mochten er mensen zijn die een keer een kop thee (ik drink geen koffie) willen drinken, dan hoor ik dat ook graag!
Wat heerlijk om mijn hart eens een beetje te luchten. Voor eenieder die het leest en reageert: bedankt!