Teddy
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Even voorstellen

Hi allen!

Afgelopen jaar heb ik een enkele keer het HB-forum bezocht en nu heb ik besloten een account aan te maken. En daar hoort een korte introductie bij :)

Mijn naam is Coco en ben 32 jaar oud, woonachtig in het midden van het land. Vorig jaar - tijdens een angstperiode, gevolgd door een zware depressie - benoemde m'n psycholoog het vermoeden van hoogbegaafdheid bij me. Het duurde even voordat ik überhaupt overwoog om dit als optie te zien, want ik zie mezelf niet als uitzonderlijk intelligent. Na veel erover gelezen te hebben, herken ik wel een en ander, maar de twijfel blijft bestaan.. En natuurlijk de twijfel over wel/niet willen laten testen op hoogbegaafdheid. Vooralsnog heb ik dit niet laten testen.

Tijdens mijn leven ben ik met enige regelmaat ‘uitgevallen’. Niet kunnen functioneren op school of werk vanwege overprikkeling, wat zich vaak uit in angstklachten. Altijd wel weer de draad opgepakt, maar vorig jaar werd ik mij sterk bewust van dit patroon van periodes niet kunnen functioneren; ik snapte maar niet waardoor dit kwam en werd er somber van. Ik heb me altijd 'anders' gevoeld, gedurende mijn hele schooltijd, studietijd, bij bijbaantjes/werk en zelfs binnen de familie. Ondertussen weer werkzaam en tevreden, inclusief meer zelfkennis..

Mijn interesses zijn dieren (heb drie katten :inlove: ), non-fictie boeken en documentaires over sociologische vraagstukken, psychologie en criminologie. Verder ben ik graag in het zwembad te vinden en wandel ik graag. Ik bezoek ook graag restaurants!

Ik kijk er naar uit om jullie op de forum te spreken / mee te lezen!
Groetjes

Blauwe Regen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Even voorstellen

Ik vind je reactie heel herkenbaar.

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom! En goed dat je nu weer tevreden bent met wat meer zelfkennis.

Overigens echt op hoogbegaafdheid testen kan (zo ver ik weet) niet. Het enige is de intelligentie kunnen meten, maar dat zegt uiteindelijk nog niet alles.
Als je jezelf herkent in de kenmerken, dat is denk ik het belangrijkste. Ook voor jezelf. Wat je zegt, die zelfkennis. Een ander heeft er niet zo veel aan om te weten of je al dan niet hoogbegaafd bent. :wink:

Teddy
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ha Truus en Blauwe Regen, dank voor jullie reacties.

En inderdaad, helemaal gelijk, Truus. Een degelijke test om hoogbegaafdheid te meten is er helaas (nog) niet. Hopelijk komt daar uiteindelijk verandering in. Dat zal toch veel mensen kunnen helpen in hun zoektocht..

Raymond 208
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi Teddy welkom hier en goed om te horen dat jij al zelfkennis hebt en ik hoop dat we elkaar allemaal kunnen helpen zodat we allemaal die zelfkennis krijgen. En elkaar opweg kunnen helpen.

Groeten Raymond

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hallo ik ben Leo en ik ben 59 jaar, en sinds kort
Ben ik linkshandig met schrijven en andere dingen.
Ik ben nieuw op dit forum en vind het leuk om dingen te delen. Ik vind uitgaan leuk en ook vakanties vragen? Brand maar los.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Hoi Teddy Coco
Leuk je nu echt op dit forum te zien (en nee, ik herken je niet van je vorige bezoekjes)

Je hebt een herkenbaar verhaal, en ik hoop dat dit een beetje licht aan het eind van de tunnel geeft - de tunnel van het zelf-onderzoek

Mijn interesses zijn velerlei, en ik lees bijna alles wat los en vast zit, vooral over astrofysica, wiskunde, kwantum mechanica, psychologie (en nog een heleboel meer)

Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Terug naar “Introductie”