Beetje gedateerd want het betreft de periode '08-'09 maar toch kwam ik iets tegen dat ik ook bij mijn laatste opleiding als feedback heb gekregen van mijn juf

"Sta open voor de eigenheid van een ander."
Wanneer ik naar mezelf kijk, sta ik echt wel open voor de eigenheid van een ander.
Dat is juist wat mensen boeiend maakt en daarnaast vind ik het juist erg belangrijk om ieder mens de ruimte te geven.
Waarom ik dan toch zulke feedback krijg, is mij een raadsel.
Er zijn ook geen voorbeelden aangegeven in welke situaties, de dames van mening waren dat ik niet open sta voor de uniciteit van een ander.
Bij de laatste opleiding heb ik wel in een persoonlijk verslag iets geschreven over een situatie waarin ik op iemand ben afgestapt waar ik geen klik mee heb en die vervolgens bijzonder naar op me reageerde. Door intervisie viel het kwartje dat ik zo ongeveer, vrijwillig mijn hoofd laat afhakken.
Ik heb het idee dat deze (beschreven) situatie van invloed is geweest op de feedback.
Wellicht in samenhang met dat ik het e.e.a. over HB heb geschreven in mijn verslag.
De reden dat ik het hier neerschrijf is, omdat ik mij afvraag of juist dit soort reacties voortkomen uit een ander soort manier van communiceren. Is zo'n soort reactie voor jullie herkenbaar?
Willemijn