Verwerkingssnelheid is een hulpmiddel op zijn hoogst gezien, maar geen intelligentie an sich. Zodra aangetoond zou worden dat zonder een hoge verwerkingssnelheid men geen hoge intelligentie zou kunnen hebben dan ben ik overtuigd, maar zo ver is het nog niet.
Ik vindt het hoogst ongepast op een intelligentie onderzoek om uberhaubt een timer te installeren, mensen met een lage verwerkingssnelheid zijn bv bij voorbaat al in het nadeel en zullen veel lager uit de test komen dan hun werkelijk niveau van functioneren en denken. Dit vindt ik een zeer groot gemis in de test en deze zou mijninziens ook aangepast moeten worden, mensen die bv een trage motoriek bv hebben zouden ook anders benaderd moeten worden, een ander minpunt is het geheugenaspect avn de wais bv, mensen met een geheugenprobleem zouden met pen en paier moeten werken, dit alleen al zijn een paar voorbeelden waarop aanpassingen gedaan zouden moeten worden.
Ik vindt de test een waardeloos iets en is slechts gebasserd op schoolse vaardigheden en losse vaardigheden die geen samenhangend verhaal over iemand zijn intelligentie vertellen.