Alleen ben ik bang dat het in de grote boze wereld niet helemaal zo werkt.
Verrassen is iets leuks, net als onvorspelbaar zijn. Maar geloof me, als je leiding geeft aan mensen dan is die verrasingsfactor snel voorbij. Het werk moet gedaan worden, en te veel verrassingen kun je niet altijd verantwoorden.
Wat betreft werk relaties denk ik dat iedereenb wel een soor modus vindt die bij je past. Als je in verschillende organisaties werkt leer je aanpassen, sommigen leren dat nooit.
Maar kwetsbaarheid is denk ik absoluut functie gerelateerd.
Wat positief is kan, en zal, ooit net zo makkelijk tegen je gebruikt worden. Je enthousiasme werkt aanstekelijk. Maar toch, wees voorzichtig. Status heb je, krijg je maar verlies je net zo hard en eenmaal kwijt is kwijt.
Personeel zijn niet je vrienden, en loyaliteit heeft zijn grenzen.
Nog een (praktijk) voorbeeldje:
Als we de stomdronken schoonmaker op een personeelsfeestje, die op de vuist wil met iemand anders met een paar man naar buiten tillen wordt dat toch anders ervaren dan wanneer we een stomdronken directielid, onder dezelfde omstandigheden naar buiten tillen. Personeelsfeestjes en andere feestjes zijn denk ik wel eens de meest kwetsbare plaatsen, vooral voor leidinggevenden. Kan er een boek over schrijven, weet zeker dat iedereen dubbel ligt. Maar helaas, voor velen einde carriere c.q. status.
Je wil ook niet belast worden met de sores van een ander, je wil gewoon een werkrelatie met iemand hebben waar je geen last hoeft te hebben van valse schaamte.
Maar daar doelde je niet op denk ik.
Ondanks mijn serieuze relaas snap ik wel wat je bedoelt hoor. Wees toch op je hoede en vooral slim.
Draai het eens om, wat als...