Interessante stelling..hoe zit dat bij mij?
Ik kan bv in werk me niet in alles aanpassen dus doe ik dta niet, ik kan geen werk verrichten of dingen moeten zeggen of doen op het werk waar ik niet achter sta, in de regel zit ik ook niet in die sitautie, die vermijd ik dan beter. Dat past niet bij mij, ik zou bv niet op een callcenter willen werken om maar iets te noemen.
Bij de gemeente of andere openbare gelegenheden werken zou ik ook niet makkelijk kunnen, me daar aan de strenge regels houden en hoe je moet handelen in moeilijke of bepaalde situaties met clienten. Dat zou ik toch anders doen dat strenge of voorbepaalde gedrag naar clienten, dat kan ik niet. te weinig menselijk vaak, ben ik niet mee eens, en ik ben geen marionet. Alhoewel ik hier in bepaalde instellingen wel een kentering in zie...
sociaal gaat het beetje anders denk ik alsof je je wel moet aanpassen..lees eigenlijk; inhouden...
bv, cijfer ik mezelf noodgedwingen vaak weg voor de sake of others, bv in een Partnerrelatie Als ik dat niet doe dan ben ik bang dat hij het uitmaakt, heel simpel. Ik ga niet op mn (assertieve) strepen staan, nee ik heb te veel te verliezen dus ik ben voorzichtig, maar pak het probleem zeker aan, dat wel. Maar geheel tegemoetkomend en getimd zoals ik denk of voel dat het het best is, dat kost soms erg veel kruim dat wel.
Nog een voorbeeld: ik heb een passie met dans bv, als ik ergens ben op een feest oid en er is goeie muziek dan wil ik uit mn dak gaan, maar omdat niemand anders dat zo gauw doet moet ik me inhouden omdat iedereen me anders gek vindt, met bepaalde gevolgen van dien waar ik niet op zit te wachten. Meestal gaat het dan zo, ik wacht tot de anderen wat aangeschoten zijn en of er iemand los komt en dan kan ik ook beginnen ahw..Maar vaak gebeurt dat niet, dat is frustrerend, ik ga niet in mn eetje staan dansen ..ja als iedereen aangeschoten is en ze waren al aan het dansen en ik blijf als laatste over ja dan wel dan kan het dan is niks meer raar voor hen..gaaf is dat.
@ mai-sze..ik herken het schoolplein verhaal, ik ken ook weinig moeders ben afwezig geweest tijdens de kennismakingen in de peuterscholen..woonde elders.. vooral het wegkijken als ik goededag wil zeggen, vreselijk vind ik dat, hoe onaardig kun je zijn? ik hoor niet bij hun kliek of zo..of ze gunt me niet erbij te horen,waarom is onduidelijk, ze doen gewoon weinig moeite voor ene ander als ze het zelf niet dirket nodig hebben. weinig sympathiek dus. Bepaalde dagen in de maand vermijd ik ze dus maar liever....

dan moet ik me anders erg inhouden.....voel me dan een bom die op barsten staat. Houd ik me in. Dan ga ik dus ergens wel tegen mn natuur in...