Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: "Life and how to survive it"

mai-sze schreef: Mensen aanspreken in hun "kracht" is altijd een sterk medium, en ik denk ook dat ik daar zeer op ben gefocused.
Heel goed! Het oplossingsgericht werken, zoals jij dat beschrijft, klinkt interessant.
Ik denk ook, dat de focus bij mensen meer gericht moet worden op wat men wèl kan.

heb je daar een titel van een boek, of linkje van van? Is het echt een werkmethodiek? Het lijkt mij ook goed voor mijn werk

Martijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Als je de mooie dingen in het leven belicht wilt hebben:

Mijn vriendin ligt een meter van me vandaan vredig te slapen. Hoewel de relatie nog vrij jong is konden we vanaf dag 1 de diepte in met gesprekken en hebben we wederzijds het gevoel elkaars rots in de branding te zijn. Voor mij lijkt het een wondermiddel te zijn; ik vind het in ieder geval opvallend dat (op een korte na-ijlperiode na) mijn stemmingswisselingen die varieerden van zwaar teneergeslagen tot euforisch (an sich leuk maar niet als je weet dat de compensatieslag nog een keer daarna volgt) zijn gestabiliseerd in bijzonder prettig. Ieder weekend veel quality time samen en alles kunnen delen is echt een verrijking van mijn leven. Positieve uitsmijter: ik heb haar via dit forum ontmoet. [propeller]

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wat leuk, Martijn, dat het jullie zo goed gaat!

Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@ Martijn :) Geniet er van samen!

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Martijn: wat leuk!

Ik was pas in staat een gezonde relatie met mijn vader op te bouwen toen ik het idee/ideaalplaatje van wat een vader dan wel niet moest zijn in mijn hoofd los had gelaten. Het heeft me een tijdje gekost om 'over mezelf heen te komen', maar toen ik het losliet, ging het ineens allemaal vanzelf. Toen kon ik hem leren kennen als de man die hij is en konden we samen ontdekken wat we toe te voegen hebben in elkaars leven.
De zee is eigenlijk één grote vissoep met nét iets te veel bouillon

Evelyn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik vind dit tot dusver het leukste topic ooit! (internet-breed gezien, dus :lol: )

En bokaal voor MP, een fles champagne en van de pits-poezen... :kiss2:

Maar back to the topic:

Mijn succes verhaal bestrijkt de volle 35 jaar van mijn leven, met als hoogtepunt het afgelopen jaar, de ontdekking van het HB zijn.

Mijn succesverhaal is dat ik, tegen alle verwachtingen in (en dan vooral die van mezelf) me heb weten te ontwikkelen tot wie ik nu ben. Met karakter en doorzettingsvermogen en onverbeterlijke koppigheid heb ik me nooit door mijn "beperkingen" **) laten weerhouden om grote stappen te nemen, mijn angsten te overwinnen, mijn verliezen te incasseren en onvermoeid op zoek te zijn naar mijn plek op deze aardbol.

De slagroom op het toetje van dit succesverhaal is de sublieme humor van het geheel dat juist al deze "beperkingen" een sterk technisch hoogstandje blijkt te zijn, dat niet helemaal tot zijn recht kwam: Hoogbegaafdheid! Wie had dat ooit kunnen bedenken?

Mijn persoonlijke succesverhaal bestaat juist uit die tegenslagen, en mindere ervaringen, de hobbels op mijn weg. Zonder dat had ik dit succesverhaal niet kunnen schrijven. En juist de verhalen op forum doen mij goed en geven me handvaten om me persoonlijk verder te ontwikkelen, doordat ik mijn verhalen en ervaringen herken in die van jullie. Dus zo bekeken zijn al die mislukkingen, of de uitzonderingen en de uitvallers voor mij niet los te koppelen van de succesverhalen.

Dat ik nu als professional op het vlak van cultuur- en gedragsveranderingen mag werken, dat ik dit jaar op een internationale conferentie mag spreken en dat ik eindelijk, na vele hobbels en bobbels, butsen en deuken nu een werkgever heb gevonden die mijn talenten erkent en onderkent en me de ruimte geeft om verder te groeien, is dat arrogant om te schrijven? Misschien wel, maar vooral ben ik trots dat ik dit heb weten te bereiken als dat meisje met “al die beperkingen”.

**) “Beperkingen” welke jaarlijks hoofdschuddend opgesomd werden door de meesters en juffen van de kleuterklas, lagere school en verder tot en met de mentoren van mijn laatste opleidingen; uitgespeld in rapporten, ouder avonden en conduitestaten. “Hopeloos” :lol:

Elk verhaal op zich in dit topic vind ik hartverwarmend en kippenvel.
(En wederom heeeel herkenbaar)
It's just that missing piece I am still looking for, to make it just perfect

willemijn
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ooit zei ik tegen de haptonoom die ik na scheiding regelmatig bezocht heb dat die relatie goed was. Hij reageerde verontwaardigd: 'goed, het moet fantastisch zijn'.
Ik dacht 'ja, ja... welke relatie kan nu fantastisch zijn'.
Desondanks schilderde ik een doek met aan de bovenkant een bord met boerenkool en worst & een kopje. Aan de onderkant kwam een bord met een klein goddelijk hapje en een mooi kristallen glas. Natuurlijk waren de kleuren boven aan rustig en aan de onderkant sprankelend.
Desondank dacht ik 'ja, ja'; het leek onmogelijk dat ik ooit iemand zou vinden die slim is, rationeel maar ook gevoelig, spiritueel (zonder vaag en zweverig te zijn) en ook nog eens aantrekkelijk én echt mannelijk (zoals ik dat ervaar :lol: ).
Inmiddels heb ik 'm gevonden. Dat was geloof ik wel duidelijk maar ik moest even op deze Eifeltoren klimmen. Van mijn ex heb ik gehouden als van een vriendin en dat zit er nog steeds wel maar wat ik nu ervaar is liefde. Mijn grote liefde.

ibolyka
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

O wauw willemijn wat geweldig zeg. Ik geloofde hier eigenlijk niet meer in maar nu geloof ik weer.

Dank je wel

ibolyka

ps Veel geluk
Het verschil tussen een genie en een gek is dat een gek zijn grenzen heeft. Einstein

Terug naar “HB in het dagelijks leven”