Heejhoi,
even voorstellen dan maar, is wel beleefd hè;-). Ben benieuwd of ik een vaste gast van dit forum wordt. Zouden jullie me iets willen vertellen over wat je aan het forum hebt gehad?
Als kind was ik een boekenwurm, vroegwijs, knutselaar met veel fantasie, een enthousiast meiske. Inmiddels ben ik 24 en student. Dingen in het leven waar ik van houdt zijn: sporten (boksen en hardlopen), muziek (luisteren: jaren 60 en 70, en zingen), lezen, filosofie, koken, psychologie, en esthetiek (kunst, tekenen, kleuren, sfeer, en ja; knutselen;-).
En tja, hoogbegaafdheid, ik ervaar het voor mezelf al een tijdje als: 'slimmer dan goed voor me is':-). Er is vanaf de basisschool al gezegd dat ik slim ben, en dat blijkt ook wel uit mijn plezier in leren en goede cijfers (al zegt dat heel vaak niet alles, natuurlijk, maar bij mij wel;-). Het leuke ervan is dat ik soms zo kan genieten van bepaalde complexe gedachten of processen die ik begin te snappen, dat ik erg makkelijk leer, verrekte veel plezier aan duizend creatieve dingen beleef en dat ik meer aankan dan ik denk. Wat ik er vervelend aan vind is dat ik soms zo verstrikt raak in alle gedachten en associaties die ik bij een bepaalde (levens)vraag heb, dat ik de uitgang niet meer kan vinden;-), een beetje gek ervan wordt. Dat gebeurt soms ook in sociale situaties, waardoor ik superongemakkelijk wordt omdat ik niet meer weet wat ik wil/moet doen, niet meer normaal kan doen. Dat is mijn belangrijkste baalpuntje.
Ben ook benieuwd of jullie het idee hebben dat de verhouding tussen verstand en emoties wat anders ligt dan bij veel andere mensen, als je verstand zo hoog ontwikkeld is. Ik heb zelf de neiging om te vergeten naar mijn gevoel ergens bij te luisteren. Herkent iemand dat?
Dag!
R.