DopieJopie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Heejhoi

Heejhoi,

even voorstellen dan maar, is wel beleefd hè;-). Ben benieuwd of ik een vaste gast van dit forum wordt. Zouden jullie me iets willen vertellen over wat je aan het forum hebt gehad?

Als kind was ik een boekenwurm, vroegwijs, knutselaar met veel fantasie, een enthousiast meiske. Inmiddels ben ik 24 en student. Dingen in het leven waar ik van houdt zijn: sporten (boksen en hardlopen), muziek (luisteren: jaren 60 en 70, en zingen), lezen, filosofie, koken, psychologie, en esthetiek (kunst, tekenen, kleuren, sfeer, en ja; knutselen;-).

En tja, hoogbegaafdheid, ik ervaar het voor mezelf al een tijdje als: 'slimmer dan goed voor me is':-). Er is vanaf de basisschool al gezegd dat ik slim ben, en dat blijkt ook wel uit mijn plezier in leren en goede cijfers (al zegt dat heel vaak niet alles, natuurlijk, maar bij mij wel;-). Het leuke ervan is dat ik soms zo kan genieten van bepaalde complexe gedachten of processen die ik begin te snappen, dat ik erg makkelijk leer, verrekte veel plezier aan duizend creatieve dingen beleef en dat ik meer aankan dan ik denk. Wat ik er vervelend aan vind is dat ik soms zo verstrikt raak in alle gedachten en associaties die ik bij een bepaalde (levens)vraag heb, dat ik de uitgang niet meer kan vinden;-), een beetje gek ervan wordt. Dat gebeurt soms ook in sociale situaties, waardoor ik superongemakkelijk wordt omdat ik niet meer weet wat ik wil/moet doen, niet meer normaal kan doen. Dat is mijn belangrijkste baalpuntje.

Ben ook benieuwd of jullie het idee hebben dat de verhouding tussen verstand en emoties wat anders ligt dan bij veel andere mensen, als je verstand zo hoog ontwikkeld is. Ik heb zelf de neiging om te vergeten naar mijn gevoel ergens bij te luisteren. Herkent iemand dat?

Dag!

R.

Ceciliadlibitum
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Heejhoi

DopieJopie schreef:Als kind was ik een boekenwurm, vroegwijs, knutselaar met veel fantasie, een enthousiast meiske. Inmiddels ben ik 24 en student.
Klinkt als een exacte beschrijving van mezelf!

Ben jij al vroeg HB bevonden? Ik heb het pas een paar weken geleden beseft. En ineens werd het mij duidelijk waarom andere mensen niet altijd met een blocnote en een potlood rondlopen. Die voortdurende gedachtestroom, die heeft niet iedereen. Als ik een informatief boek lees komt er een gegeven moment dat alles in elkaar valt en ik links begin te leggen met eerder verworven informatie, en dan kijken mensen me vreemd aan als ik ineens een sprongetje maak of begin te lachen of naarstig begin aantekeningen te maken. Ik kan echt van genieten van die dingen.

Geef eens een voorbeeld van een sociale situatie waarin je vastloopt... Ik ben zelf een sociale nul, heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan sociaal contact. Ik trek mij ook helemaal niets aan wat anderen van mijn denken. Is het dat waar je moeite mee hebt?

Zoals jij over jezelf aangeeft, houd ik vaak ook geen rekening met mijn gevoelens, alhoewel ik volgens mijn klarinetdocent (ik studeer muziek) wel vaak dingen intuïtief doe. Ooit gehoord van MBTI? Even Googlen. Dat is een methode om je karakter in vier punten vast te leggen. En in het derde punt wordt inderdaad vastgelegd of je meer neigt naar 'thinking' of naar 'sensing'. Dan ben jij vast net als mij een denker. HB gaat blijkbaar vaak samen met hoogsensitiviteit, maar dat moet niet altijd zo zijn.

Ik klink zo geleerd. :roll: En dat heb ik allemaal de afgelopen weken op dit forum ontdekt. Of ik er iets aan heb? Ik denk het wel. Herkenning. Verhalen van anderen, informatie, nieuwe ideeën en stimulansen.

Ik hoop dat jij het hier ook naar je zin krijgt.

WELKOM!!!

Goele

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hallo DopieJopie!

Welkom hier! :D
Veel van wat je schrijft is herkenbaar voor mensen op dit forum.
Wanneer je een bepaalde vraag hebt en je verstrikt raakt in bepaalde gedachten en associaties, plaats die vraag dan op het forum.( In "Wie weet?" bv.) De antwoorden kunnen dan zowaar eye-openers zijn!
Die ervaring heb ik zelf o.a.
Veel succes en plezier hier!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Ilovelife
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi!

Zozo boksen, wel leuk! Mijn zusje doet dat ook. Jaren 60/70 muziek ook leuk! Dat is een vd dingen die ik leuk vindt aan dit forum, zien dat er nog mensen smaak hebben haha.

En ja dat herken ik wel.

Voor de rest zit ik hier zelf pas sinds kort maar welkom evengoed.

Jelte
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Welkommm
Laat het vanavond gebeuren...

Birdman
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Grappig. 60/70's ook helemaal mijn ding. Denk dat 75% van wat ik luister uit die periode komt. Iets HB achtigs?

Jelte
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Birdman schreef:Iets HB achtigs?
:shkfgr:
Laat het vanavond gebeuren...

Luthier
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Welkom op het forum.
DopieJopie schreef:Als kind was ik een boekenwurm, vroegwijs, knutselaar met veel fantasie, een enthousiast meiske. Inmiddels ben ik 24 en student.
Dit klinkt als een beschrijving van mezelf, met enkele kanttekeningen; jongetje, 25 en met burn-out thuis.
Birdman schreef:Grappig. 60/70's ook helemaal mijn ding. Denk dat 75% van wat ik luister uit die periode komt. Iets HB achtigs?
Hier ook... :shock:

Favorieten: Beatles, Stones, Golden Earring, Clapton, Cream, The Who, Bruce Springsteen, Pink Floyd, Dire Straits, Boudewijn de Groot, Deep Purple, Black Sabbath, Status Quo, Focus, Alquin, Q65, Johnny Cash, Janis Joplin, Elvis, BB King, Pete Seeger, Bob Dylan, Carl Perkins, Cuby and the Blizzarts, Uriah Heep.
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

Franciscus van Assisi

DopieJopie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Haha, dat rijtje klinkt mij als muziek in de oren:-P..... Misschien moeten we maar een apart jaren 60/70-muziektopicje beginnen, dat lijkt mij wel wat. Ken je 'The Band'? Dat is echt gloeiend goed.

Luthier
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

DopieJopie schreef:Haha, dat rijtje klinkt mij als muziek in de oren:-P..... Misschien moeten we maar een apart jaren 60/70-muziektopicje beginnen, dat lijkt mij wel wat. Ken je 'The Band'? Dat is echt gloeiend goed.
Zeker! Die ben ik nog vergeten in het rijtje."The Weight" en "When I paint my masterpiece"heerlijk om af en toe goed hard te draaien.
Anderen die niet mogen ontbreken; Link Wray, The Velvet Underground, Lou Reed, David Bowie, John Mayall, ZZ-Top.
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

Franciscus van Assisi

Terug naar “Introductie”