Ik heb hier de laatste tijd weleens gelezen van mensen wiens brein na een lange dag te moe is om nog meer te doen. Maar zijn er nu ook mensen bij wie enkel het lichaam uitgeput raakt?
Het lijkt de laatste weken alsof mijn hersenen overuren draaien, maar eigenlijk vind ik dat gewoon gezellig. Ik kan me uren aan een stuk concentreren en ik bleef dan ook weer extreem laat op, omdat ik altijd nog met vanalles bezig was, maar 6 uur slaap is normaal voor mij geen probleem. En zelfs minder kan af en toe ook. Ik word, of ik het nu wil of niet, toch altijd om 8 wakker, alsof iemand mijn interne computer opstart.
Je zou zeggen dat mijn hersenen net meer moe zouden moeten zijn, want ik spreek de hele dag alleen maar Spaans (ben op Erasmus in Spanje), dat vraagt toch wat van een mens? Niet dus.
Toen ik vorige vrijdag in het park aan het lezen was, werden ineens mijn ogen zo zwaar en heb ik me zowaar 3 kwartier op het bankje neergelegd. En toen ik gisteren piano zat te studeren had ik het gevoel dat ik mijn rug niet meer kon rechthouden. Ik ben toen een halfuurtje op bed gaan liggen, maar slapen lukte niet. Ik was helemaal niet moe en was over vanalles aan het nadenken, ik kon het gewoon niet opbrengen mijn lichaam recht te trekken. Mijn duim is weer gezwollen; ik had maandag 4 uur klarinetles en kon dat wat concentratie betreft wel aan, maar fysiek niet. En gisteren ben ik om 12 naar bed gegaan om om 4 weer wakker te worden. Of beter gezegd, mijn hoofd was wakker, maar mijn lichaam had nog meer rust nodig.
Wel voelde ik mij vanochtend om 8 eindelijk weer helemaal uitgerust (ook fysiek). Wilt dit nu zeggen dat mijn brein maar 4 uur slaap nodig heeft, maar mijn lichaam 8?
Hoe kan dat nu? Zijn er mensen die dit herkennen? Of beter nog, iemand met een oplossing?