opaspop schreef:Metal: lang haar, bierbuikje,boos zonder reden, stoer zonder reden, bier, zombies, vrouwen, motoren, vlammen, ongegrond geweld, elkaar slaan, gevulde bierblikjes naar elkaar gooien. SLAYER!!!! roepen. Metallica ( mepoepica,volgens mijn broertje) luisteren. je hooft heen en weer doen wanneer een band speelt, van je handen een duiveltje maken, en boos kijken.
Doom/sludge: vertraagd geluid, depressief zonder reden, verdrietig zonder reden, kruisen, ruines, verlangen,vegangkelijkheid en gehoorbeschadiging. SUNNO)))
Hardcore: kort haar ( lang is ordinair). Kwaad om politieke redenen, niet stoer( dat is ordinair) teveel bier, of geen bier( straight edge)verdriet omtrent onrecht, maatschappijkritische bozigheidjes, persoonlijke dingetjes. Black flag! Flipper!
Tja ... ik geloof, dat mijn twee zoons het met deze omschrijving niet eens zullen zijn....
Mijn oudste zou je de vraag stellen: als metal is zoals je het zo omschrijft, waarom kunnen er dan in Wacken Open Air meer dan 75000 metalheads een feestje bouwen zonder geweld of ongeregeldheden en vallen er bij ieder Dance fesst minimaal tientallen gewonden, doden en ME-charges nodig??
Als ik kijk naar de genoemde bands ... dan zijn mijn zoons metal heads ...
En ik? Met Nightwish, Epica, Within Temptation, Deep Purple, Pink Floyd, Blackmore's Night en Omnia .... nee, wel rock en de bron van metal, maar niet meer van deze tijd ... zal de leeftijd wel zijn