Ik heb vandaag (samen met een vriend) de Mensa IQ test gedaan.
Hij was moeilijker dan de thuistest. Ik heb geen benul of ik het heb gehaald of niet.
Waren er nog meer mensen daar of hebben wat over de test te zeggen?
Precies!Etiennetje schreef:Ben je duf enzo
Enigma schreef:Wat ik me al een tijdje afvraag: mag je daar een kladblaadje gebruiken? Of moet het uit het hoofdje?
Denk je erover om ook te gaan?Enigma schreef:te gek, zonder kladje was het me nooit gelukt op dat onderdeel!
De kans is net zo groot dat je in intelligentie vooruit gegaan bent.Emmi schreef: ben toch wel bang dat ik de afgelopen 11 jaar in intelligentie achteruit ben gegaan.
Ja precies, ik heb me namelijk 6 jaar lang op een gymnasium mogen vervelen sinds mijn laatste testFreek Verkerk schreef:Zo "out of the blue" kan ik wel een verwachting uitspreken namelijk volgens het gezegde: "Use it or loose it". Als je in een intelligentie uitdagende omgeving bent geweest, dus als je je intelligentie het kunnen gebruiken, dat je door die oefening beter gaat scoren (relatief). etc.Emmi schreef: ben toch wel bang dat ik de afgelopen 11 jaar in intelligentie achteruit ben gegaan.
Nou ik heb nog ineens m'n rijbewijs ben er ook al veel te lang mee bezig. Maar ik voel me behoorlijk klote. Ik had het echt hoger verwacht. Die Psycholoog had er nog een briefje bij gedaan waarom het zo laag was, of ik er een verklaring voor had.SJ schreef:Welnee etiennetje..
Ik heb ook weleens de MENSA test gedaan en niet gehaald. De WAIS III overigens ook niet en ik blijf lekker koppig hangen hier
Heb in mijn leven altijd wat tegen testjes, examens, proefwerken e.d. gehad. Probeer ze ook zoveel mogelijk te vermijden en tot nu toe alleen mijn rijbewijs gehaald
Hoe voel je eronder?
Nee ik laat het denk ik wel zitten. Het is wel zeker dat het niet mogelijk is dat ik HBer ben. Dat heeft de test wel uitgesloten. Verder kijken ze me voor gek aan als ik nog een keer langs komtSJ schreef:Als het heel veel voor je betekend kan je misschien volgend jaar weer meedoen als je dat zou willen of een andere testje doen met meer begeleiding?