Hoi allemaal,
Door mijn eigen ervaringen met de onderwerpen: Hoogbegaafdheid, hoogsensitiviteit en beelddenken, het onbegrip van mensen ertegenover en mijn ervaringen in het onderwijs, zijn mijn tweelingzus en ik op een idee gekomen voor onze arbeidsoriëntatie/stage die we nu we in de derde klas zitten moeten doen. Hiervoor zijn we bezig een project op te zetten ( we doen nu al het ' voorwerk ' en eind maart/begin april hebben we een week lang de eigenlijke stage ) over: AD(H)D, autisme, beelddenken, hoogsensitiviteit, dyslexie en ook hoogbegaafdheid. Ons doel is mensen van deze onderwerpen bewust te maken en de positieve kanten ervan te laten zien opdat mensen het misschien niet meer zien als een 'stoornis', maar het misschien ook kunnen bekijken als een gave (ook in het onderwijs). Ook willen we het onbegrip en de onwetendheid erover verkleinen. Daarnaast willen we ook kijken naar verschillende manieren van leren en lesmateriaal (en hier ook eventueel een opzet in maken). We willen ook graag een verslag/informatieboek hierover schrijven en zouden hier graag ervaringsverhalen over deze onderwerpen in verwerken. Onder andere met betrekking tot:
-School (binnen de school, leersystemen, docenten, pesten, onderpresteren, aansluiting, (de)motivatie etc.)
-Thuis (binnen gezin, ouders, broers/zussen, vrije tijd etc.)
-Vrienden, leeftijdsgenoten
-Etc.
Eigenlijk alle onderwerpen zijn welkom!
Ook verhalen vanuit het standpunt van bijvoorbeeld ouder van een hoogbegaafd kind of een kind met AD(H)D etc. zijn van harte welkom.
Het is voor mij erg moeilijk het zo op schrift uit te leggen en ik hoop dat het enigszins duidelijk is en vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden.
Verhalen kunnen worden per pb worden gestuurd of per mail naar: zdllandecremer@zernike.nl
Natuurlijk mag dit anoniem.