Ik merk dat men wel eens wil vergeten om de positieve zaken te belichten die met HB zijn te maken hebben, ik wil dan ook vragen of jullie (uiteraard ik ook) wellicht voorbeelden willen geven van de positieve punten van hoogbegaafd zijn. Ik denk dat er niets mis mee is om een vorm van trots te hebben soms, we mogen best wel eens blij zijn met onze "gave".
---
Mijn Hongaarse bovenbuurvrouw kwam vandaag aan de deur in paniek omdat ze ziek is, ze kon zelf niet goed uitleggen aan de huisartsenpost wat er speelde door communicatie problemen. Ik heb gebeld voor haar en gewacht om een deel te vertalen waar nodig. Helaas is de communicatie niet alleen op taal zwak maar ook op geestelijk niveau waardoor vragen ook niet goed doorkomen van een huisarts waardoor diagnose erg lastig is.
Omdat ikzelf al jaren ervaring heb met verzorging/verpleging en daar graag over lees en met regelmaat dingen uitzoek, weet ik ongeveer welke vragen gesteld moeten worden en kon daardoor de huisarts helpen. Op het moment dat alles besproken is en ik weer naar huis ga vraagt de huisarts mij of ik verpleegkundige ben, ik zie dat als een mooi compliment omdat ik dan weet dat ik mijn "werk" goed heb gedaan en mijn kennis kon inzetten om mee te helpen met de diagnose door gericht de juiste vragen weten te stellen. Ik ben blij op dat moment dat ik de kennis heb en snel genoeg kan overzien welke vragen gesteld moeten worden.
De grap is ook wel dat ik extreem vaak de vraag heb gekregen of ik in de zorg werk op welke manier dan ook, en bij het antwoord "nee" de vraag of het niet iets voor mij is.
---
Wie wil ook een mooie positieve ervaring delen?