Deze was ook nog blijven hangen bij mij, en moest er vandaag aan denken.Yet schreef: Wat me bijstaat itt vroegâh, is dat je toen alles kon zeggen. Op mening werd niet afgeserveerd. Maar wel op argumenteren.
Zou dit niet één lat kunnen zijn?
De lat hoog leggen wat betreft vrijheid in mening(suiting)?
Als iemand zou reageren met "wat een stompzinnige uitspraak, en tevens volledig ononderbouwd. Want namelijk...." is dat een mening en een reactie op iets dat iemand schreef.
Dit, of op z'n minst een reeks van dit soort taal op het forum levert tegenwoordig een modingreep in in de stijl van "mensen, kunnen we iets liever zijn tegen elkaar?"
Ik vind dat meestal erg jammer. Dat er sommige leden zijn die middels dit taalgebruik afdwingen dat er niet lukraak maar wat geblèrt moet worden en zo, zou het forum geen kwaad doen. En waarschijnlijk ook niet de toegankelijkheid.
Het heeft mij in ieder geval direct geleerd om me niét te mengen in gesprekken waarin ik geen verstand van zaken heb.
Als iemand reageert met "wat een stompzinnige reactie, jij zweefnicht", dan zit je gewoon iemand rechtstreeks persoonlijk aan te vallen en verdien je een dikke waarschuwing.