Oscar
Veelgebruiker
Veelgebruiker
Contacteer: Website

Re: HB-forum: waar ligt de lat?

Ja oke, harde kern kan ook vanuit die hooligans komen bijv. Ik bedoelde gewoon de vaste mensen die altijd wel reageren enzo. Waarom leg ik me uit, je weet wat ik bedoel :P
“A clever fighter is not only who wins, but excels in winning with ease”

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Komt inderdaad niet vaak voor, Laatbloeier. Maar als het gebeurt zie ik toch nog een paar leden die die persoon proberen over te halen te blijven.

Er was zelfs één geval waarin een nieuw lid dat al vanaf binnenkomst over-over-overduidelijk fake was toch een "Welkom" kreeg van een medeforummer. Een oud-lid zelfs.
Dat vat ik op als dat er leden zijn die té open staan. Té graag iemand willen pleasen.
Look where you're going.

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Sommige mensen zijn natuurlijk ook zo he, dat ze (te) graag pleasen. Daar kun je moeilijk het hele forum de schuld van geven :wink:.
Keep an open mind
but not so open that your brain falls out

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

En aan de andere kant heb ik hier ook wel eens tegenovergestelde rariteiten zien gebeuren: dat mensen zich van het forum terugtrokken om het blote feit dat ze 'maar' 128 hadden gescoord op een IQ-test en 'dus' niet hoogbegaafd waren en 'derhalve' hier niet hoorden, terwijl ze voor hun test gewoon lekker hadden meegeschreven hier en geen kip erover twijfelde of ze hier wel 'hoorden' of niet. Dat hoeft voor mij dus ook niet, maar als mensen dat stomme cijfertje zo belangrijk wensen te vinden kan ik het ze ook moeilijk verbieden he.
Keep an open mind

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

:sarcasm: :roll: Net nieuw hier. Denk : ik ga een leuke discussie lezen. De eerste bladzijde was onbegrijpelijk en onsamenhangend. (zoals openingspost, geen clou te ontdekken. Niet de moeite genomen een verhaal duidelijk de maken of een discussie in de context te plaatsen. Pilletje geslikt? dacht ik werkelijk. Daarna werd het vermalijkelijk.... Lang afzeikgedeelte, daarna post op post van personen die niet met elkaar in discussie waren maar alleen hun eigen geluid wilden laten horen. Ik kon helaas bijna niets vinden wat op enige discussie: lees: reageren op elkaar leek.

Iedereen kan vast wel raden over welk boeiend onderwerp ik het heb. (het is niet dit onderwerp: dit begreep ik goed voor het grootste deel)

Is dat wat in de nadere discussie bedoeld werd met lat hoogleggen voor discussies?
Sorry voor de inmenging.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

rewind schreef:Iedereen kan vast wel raden over welk boeiend onderwerp ik het heb. (het is niet dit onderwerp: dit begreep ik goed voor het grootste deel)
Je maakt je nogal schuldig aan hetgeen je anderen van beschuldigt. Goed voorbeeld doet volgen ? '.....werpe de eerste steen' ?

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Nee, ik had gepoogd een raadsel van mijn post te maken, maar ik wil best toegeven dat dat dus een beetje mislukt is. :mrgreen:
Misschien is het ook wel een beetje de angst om het openlijk neer te typen, dat ik er een raadsel van gemaakt heb. Ik ben nieuw hier, mag ik dan zomaar een topic met naam en toenaam afkraken? Een raadsel is dan veiliger...

Jij bedoelt dat je mijn post ook helemaal niet begreep. Ik denk toch echt dat dat wel meevalt. Ik noem alleen niet aan welk topic ik me precies gestoord heb.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Er zijn hier wel meerdere topics die de door jou geopperde twijfelachtige eer ten deel zouden kunnen vallen. En je mag best een topic bij de naam noemen, maar hou er wel rekening mee dat je jezelf in de kijker zou kunnen spelen en zelf ook aan enige kritiek onderhevig zou kunnen worden (actie/reactie).

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Dat begrijp ik. Maar waarom ik toch reageer in dit topic omdat ik graag de precieze ergernis van de TS in concreto wil begrijpen. Ik wil toch graag even aftasten of het klopt wat ik denk. Ik kan wel in mijn hoofd denken: sommige mensen willen hier dus dit, terwijl er iets heel anders bedoeld is. Want misschien kan ik wel slecht lezen (of interpreteren). In communicatie is er altijd een gedeelte ruis. Zo heb ik dat geleerd.

Ik doelde op het topic Gevochten wat nu?.

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Oh dat topic. Ik vind er niet zo veel mis mee, maar het had beter ergens anders kunnen staan dan in Discussies.
Keep an open mind

Oscar
Veelgebruiker
Veelgebruiker

rewind schreef:Dat begrijp ik. Maar waarom ik toch reageer in dit topic omdat ik graag de precieze ergernis van de TS in concreto wil begrijpen. Ik wil toch graag even aftasten of het klopt wat ik denk. Ik kan wel in mijn hoofd denken: sommige mensen willen hier dus dit, terwijl er iets heel anders bedoeld is. Want misschien kan ik wel slecht lezen (of interpreteren). In communicatie is er altijd een gedeelte ruis. Zo heb ik dat geleerd.

Oh dat leuke topic. Tja, er is daar weinig discussie. Maar wel leuk dat daar alsnog weer iets uit voorgroeit zoals het uitwisselen van informatie onder elkaar. En ik zeg dit niet omdat ik toevallig een poster in dat topic was die informatie uitwisselde.
Maar hoezo "Sommige mensen willen hier dus dit". Laat je je posts afhangen van anderen? Oke.. Ik interpreteer ook wel eens fout, ik merk vanzelf wanneer ik ernaast zit.

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Dat heb je misschien ook wel een punt. Dan maar soms iets verkeerd interpreteren. Als je het in een bericht doet, word je toch wel gecorrigeerd.

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

kakelot schreef:het had beter ergens anders kunnen staan dan in Discussies.
Nog één Lat: wanneer is iets een suggestie voor de mods, en wanneer geef je ze het gevoel dat je hier de mod uit probeert te hangen?
Hoeveel vrijheid mag een lid hebben om mee te denken?
Look where you're going.

Oscar
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik denk dat het juist goed is als een lid meedenkt. Uiteindelijk blijft de beslissing bij de mods. Misschien is er wel een regel waarvan de meerderheid het er niet mee eens is. Dan denk ik alleen maar dat het goed is dat het openlijk geuit mag worden. Zolang je anderen niet beledigd (Behalve in RA :P ) lijkt het me dat het geen kwaad kan.

seenoevil
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Terence schreef:
Nog één Lat: wanneer is iets een suggestie voor de mods, en wanneer geef je ze het gevoel dat je hier de mod uit probeert te hangen?
Ho eens, nu trek je het wel erg ver door. Mods zijn ook maar mensen, die zich toevallig wat meer rechten hebben toegeëigend. Nee, laat iedereen maar op een (Let wel constructieve) manier op situaties ingrijpen, want er is niks erger dan een tirant die overal overheen denkt te kunnen walsen (want toch geen modingreep)

Ten tweede: er wordt naar mijn zin wel erg lang gezeken over het niet (kunnen) houden van (interessante) discussies, maar er wordt ook totaal geen moeite gedaan om er een te starten. Als het je zo slecht bevalt, doe er dan wat aan.
Begin te vermoeden dat je enkel wil dat andere mensen een gesprek/discussie opzetten zodat jij (en anderen) diegene eens flink een hak kunnen zetten.

Zal me verder niet meer inmengen (tenzij aangesproken), want ik vind het wel welletjes met dit gepeupel.
~ veranderlijk als de wind ~

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Terence schreef:
Mijn ervaring is dat ik in het laatste geval vanzelf wel een waarschuwing krijg :biggrin:.
Keep an open mind

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Terence schreef:
goh Ter, word je op 't matje geroepen? [:))]
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

rewind schreef:Dat begrijp ik. Maar waarom ik toch reageer in dit topic omdat ik graag de precieze ergernis van de TS in concreto wil begrijpen. Ik wil toch graag even aftasten of het klopt wat ik denk. Ik kan wel in mijn hoofd denken: sommige mensen willen hier dus dit, terwijl er iets heel anders bedoeld is. Want misschien kan ik wel slecht lezen (of interpreteren). In communicatie is er altijd een gedeelte ruis. Zo heb ik dat geleerd.

topics en posts van hoofbegaafd zijn altijd wat vaag. eerst was er een vraag, dan was hij grof tegen menseb die hem hielpen en nu is de oorspronkelijke vraag van hoofbegaafd al lang vergeten :D
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Yet schreef:
Terence schreef:
goh Ter, word je op 't matje geroepen? [:))]
Nee, 't was een serieuze vraag. Wat Kakel zegt klopt wel, de mods zullen ingrijpen wanneer ze vinden dat je te ver gaat in meehelpen met achter het forum staan (wel of niet vanuit je eigen standpunten).
Look where you're going.

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

seenoevil schreef:Ten tweede: er wordt naar mijn zin wel erg lang gezeken over het niet (kunnen) houden van (interessante) discussies, maar er wordt ook totaal geen moeite gedaan om er een te starten. Als het je zo slecht bevalt, doe er dan wat aan.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb de afgelopen dagen dan ook al een paar opzetjes gemaakt, maar elke keer kom ik weer tot de conclusie dat die discussie al eens geweest is, of ik verwerk alle te verwachten voor- en tegenwerpingen alvast in mijn OP zodat de discussie al weer klaar is voordat ie begonnen is. Of het is gewoon een stom onderwerp, dat kan ook nog. Kortom: uiteindelijk druk ik elke keer maar weer op annuleer :mrgreen:
Keep an open mind

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”