question
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Uitleg waarom ik mij afsluit

Op de vraag of ik ADHD heb, borderline of depressief ben? Of welke psychiatrische stoornis dan ook…?Mijn antwoord is NOPE!

Ik heb mij automatisch als kind al geleerd om mij af te sluiten. Ik ben er heel goed in want mensen om mij heen hebben het geen eens door.

Elke seconde krijg ik zo veel informatie binnen. Ik kan alles onbewust heel snel verwerken en filteren. Ik ben bewust van elk geluid, elk gevoel, elk beeld dichtbij en ver weg. Ik weet exact wat er is gebeurd. Als er op een verjaardag meerdere gesprekken bezig zijn, dan heb ik ze allemaal gehoord en weet ik al waar het gesprek uiteindelijk heen gaat en heb ik al een antwoord op de gesprekken.Tegelijk zie ik bijvoorbeeld de hond een gevallen hapje opeten en ben ik mij bewust van een vlieg die op mijn been zat.
Voor mij is dit allemaal heel normaal. Het is voor mij enorm vermoeiend om de “infosluis” zo lang open te houden.Na een verjaardag ben ik kapot. Bezoek hebben kost mij energie. Tijdens zulke visites sluit ik mijzelf af van de buitenwereld. Want als iemand iets zegt weet ik al hoe het gaat eindigen.

Ondertussen heb ik tig vragen en die schieten constant door mijn hoofd. Als afleiding vraag ik maar wie wat wilt drinken maar ondertussen gaan de vragen in mijn hoofd door. Ik ben introvert en rustig maar in mijn hoofd is het een achtbaan een wirwar. Veel geluiden kan ik niet verdragen. Naar een concert ben ik nooit geweest en zou dat niet trekken.

Ik snap de meest simpele dingen niet, ze houden soms geen logica in, terwijl de meest complexe dingen voor mij de normaalste zaken van de wereld zijn. Het rare is ik voel mij dom. Mijn grammatica is slecht.Mijn gedachten gaan sneller dan ik kan praten of schrijven waardoor ik vind dat ik moeilijk iets kan overbrengen.
Ik kan niet de woorden vinden hoe ik mij voel, laat staan hoe ik denk en dingen ervaar.

Wat ik nu opschrijf is voor mij heel moeilijk want er raast van alles door mijn hoofd. De intense emoties en gevoelens razen constant door mijn lijf.
Vaak sla ik tijdens het schrijven zo maar woorden over. Mijn tekst moet ik straks tig keer doorlezen om niet te warrig over te komen.

Om tot mij zelf te komen zit ik vaak in mijn eigen cocon.
Ik reageer wel als mensen iets zeggen want ik kan meerdere dingen tegelijk. Het valt anderen niet op.
Heerlijk vind ik het om alleen te zijn. Dan laad ik mij op. Ik kan niet een dag zonder meditatie.
Klinkt zweverig hè?

Maar er is één ding waar ik tot een paar jaar geleden nooit bewust van was ookal voelde ik mij anders en dat is dat ik "anders" denk meer intenser voel dan anderen en HB ben.
Ik ben benieuwd of anderen zichzelf hier zich ook in herkennen. Tips zijn welkom

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Comenius
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Uitleg waarom ik mij afsluit

Heel herkenbaar - het afsluiten - dat doe ik ook veel en vaak per ongeluk automatisch, omdat datgene wat er zich in mijn hoofd afspeelt simpelweg interessanter is dan de dingen die ik om mijn heen hoor - alhoewel ik ze wel hoor, alleen de informatie bewust negeer. Die simpele gespreksonderwerpen - waar de meeste mensen over praten - zijn zo ontzettend saai. Je weet inderdaad al wat er komen gaat. De meest simpele mensen praten grotendeels over andere mensen, de gemiddelde mens praat over gebeurtenissen en de meest intelligente personen praten over ideeën.

Helaas heb je niet altijd de luxe om met mensen over ideeën te praten. Dat ervaar je vaak alleen wanneer je met andere HB'ers praat. In gezelschappen zoals op verjaardagen wordt er eigenlijk altijd over andere mensen of over gebeurtenissen gesproken en het is niet altijd mogelijk om je dan af te sluiten omdat dat niet erg sociaal is. Wat ikzelf ook erg lastig vind is dat ik meerdere gesprekken meekrijg en dan niet weet waar ik op moet reageren, daar wordt je doodmoe van. Voorheen probeerde ik vaak iets interessants toe te voegen aan een gesprek - omdat de gesprekken zo dodelijk saai waren. Alleen dan kijkt iedereen je aan zo van: "Huh? Waar heeft die het nou weer over?". Schijnbaar was ik de enige die het gesprek saai vond en niemand begrijpt wat ik toevoeg.

Voor mijzelf heb ik hier een weg in gevonden. Je vraagt om tips - dus ik kan wel proberen uit te leggen hoe ik het doe. <<--- ik heb dit zojuist getypt en realiseer mij nu dat het lastiger is om dit uit te leggen dan ik dacht. Wat ik denk is dat het de realisatie en vervolgens acceptatie is dat de personen in de ruimte, door te praten over anderen of gebeurtenissen, op dat moment op hun volle vermogen presteren. Het is dan ook niet fair om meer van hen te vragen en/of verwachten. Mocht je dat tóch proberen, dan gaan zij jou niet begrijpen en dan heb je weer dat bekende gevoel alsof je van een andere planeet komt.

Dus eerst realiseren en accepteren dat het zo is en vervolgens jezelf aanpassen bij het gezelschap. En vaak is dat platgezegd 'een beetje dom meepraten'. Dat werkt voor mij het beste op het werk, op verjaardagen en in vriendengroepen. We behandelen onderwerpen zoals: herinneringen ophalen, hoe het op het werk gaat, hoe het thuis gaat, waar de vakantie heengaat en wat de nieuwste roddel is. Buitengewoon saai, maar ik heb het geaccepteerd. Dit verdedig ik tegenover mezelf door te stellen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het bevredigen van mijn intellectuele behoeften - immers ben ik de enige in de ruimte die die behoeften heeft.

Het bevredigen van mijn intellectuele behoeften, zoals dat zo mooi heet, doe ik door bij thuiskomst boeken te lezen, educatieve video's te kijken, bedrijfsideeën op te schrijven en uit te werken. Daarnaast heb ik een goede vriend die ook HB is en dáár kan ik lekker intellectueel stoom tegen afblazen. Dan praten we inderdaad over ideeën, over de 4e industriële revolutie, de wereldpolitiek en allerlei andere interessante onderwerpen. Tsja en daar moet ik het mee doen. Ik heb mij erbij neergelegd.

Misschien heb je er wat aan. Ik vond het leuk om je bericht te lezen en veel dingen waren herkenbaar.
"Vooruitgang spruit niet voort uit instemming, maar uit twijfel" - Jan Amos Comenius (1592-1670)

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Dit is heel herkenbaar (ik denk voor vele hier) dat is voor mij de reden om niet meer naar verjaardagen te of alleen in klein gezelschap.
Het denk ik toch het HSP ding van de HBers die je hoofd laat vollopen en je de rust moet zoeken om het te verwerken (geen filters).
Ik zelf gebruik daar vitamine B12 voor om mijn hersenpannetje het makkelijker te laten verwerken.
Je leer hopelijk zelf de juiste balance te vinden en je energie over de dag te verdelen

Broke my Flux Capacitor

It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Comenius schreef:
wo 17 aug 2022, 00:32
(...)
Voorheen probeerde ik vaak iets interessants toe te voegen aan een gesprek - omdat de gesprekken zo dodelijk saai waren. Alleen dan kijkt iedereen je aan zo van: "Huh? Waar heeft die het nou weer over?". Schijnbaar was ik de enige die het gesprek saai vond en niemand begrijpt wat ik toevoeg.
(...)

Hoi question, Comenius en Eskimo
Jullie verhaal is heel erg herkenbaar. Ik was vóór 2005 ook erg introvert, juist omdat ik niet wist hoe ik me sociaal moest opstellen. Ik maakte soms tussendoor een grapje op een verjaardag, en iedereen keek mij idd aan alsof ik niet wist waar het gesprek eigenlijk over ging (zie quote). Tegenwoordig pas ik me ook aan aan anderen, omdat anderen er niets aan kunnen doen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het vervullen van mijn eigen behoeftes. Ik ben sinds een jaar of zes een voorbeeldige collega, een leuke vriend, een gezellige buur. Tot op zekere hoogte dan. Want als het me allemaal te veel wordt dan loop ik weg. Maar ik heb een excuus... ;--)

Dat "anders" denken, mag zonder aanhalingstekens. Alle HBers (bijna alle?) denken anders dan de neurotypische mens. Meer beeldend, driedimensionaal, creatief. En ja, het is lastig om al deze gelijktijdige gedachten te kanaliseren tot één enkel schrijfsel. Het is alsof je je vastlegt op één spoor van denken, terwijl er tegelijkertijd zovele ander sporen zijn. Dus ja, ik, en met mij vele anderen, herken me hierin.

Ik vind de deductie van Comenius waar mensen zoal over praten beeldend. Praten over anderen, praten over gebeurtenissen en praten over ideeen. Zo heb er nooit over nagedacht, maar dat zal ik zeker aankomende weken gaan doen. Ik vraag me af in hoeverre deze vergelijking opgeld doet, en of hij mss nader gespecificeerd kan/mag/moet worden. Kun je hier mss nog over uitweiden, Comenius?

In de sleur van alledag leef ik in dichte tot zeer dichte mist (volgens mij heb ik dat al in een andere post uitgebreid beschreven). Met die mist valt redelijk te leven, en het tempert mijn kolkende gedachtenstroom. Ik mag van de psych af en toe Ritalin gebruiken om de snelweg in mijn hoofd tijdelijk te herstellen, zodat ik weer eventjes kan functioneren als vroeger. Ritalin wordt echter ook gegeven aan mensen met ADD om hen af te remmen. Het effect hiervan is dus wisselend, maar kan positief uitpakken.

Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Kiwi70
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Camiel schreef:
za 20 aug 2022, 15:50
Ik vind de deductie van Comenius waar mensen zoal over praten beeldend. Praten over anderen, praten over gebeurtenissen en praten over ideeen. Zo heb er nooit over nagedacht, maar dat zal ik zeker aankomende weken gaan doen. Ik vraag me af in hoeverre deze vergelijking opgeld doet, en of hij mss nader gespecificeerd kan/mag/moet worden. Kun je hier mss nog over uitweiden, Comenius?
Volgens mij is dat (gebaseerd op) een quote van Eleanor Roosevelt: 'Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.'

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Camiel schreef:
za 20 aug 2022, 15:50
In de sleur van alledag leef ik in dichte tot zeer dichte mist (volgens mij heb ik dat al in een andere post uitgebreid beschreven). Met die mist valt redelijk te leven, en het tempert mijn kolkende gedachtenstroom. Ik mag van de psych af en toe Ritalin gebruiken om de snelweg in mijn hoofd tijdelijk te herstellen, zodat ik weer eventjes kan functioneren als vroeger.
Ja, klopt, hier.
Ik vond het toen al mooi beschreven en nu nog, dus daarom voor het gemak de link er naar toe.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Truus schreef:
za 20 aug 2022, 21:22
Ja, klopt, hier.
Thx :P
I suffer from occhiolism

Welzijn1
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Het is alsof ik je verhaal heb geschreven…!
Dit is ook de reden dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt (met behulp van therapeut, ik durfde het zelf niet…) en niet meer naar verjaardagen ga en ze ook niet meer in die vorm vier. Wat een verademing en wat was het altijd een verzoeking. Niet te doen. Ik overleefde het min of meer door dan maar met de kinderen aan het tekenen of knutselen te slaan….. of als het een verjaardag buiten was vooral in de verste uithoek te gaan zitten of staan. Op tijd weg. Ja maar het wordt net gezellig. Nou en… I’m done. Anderhalf uur max. De volgende dag niks inplannen. Eigenlijk de rest van de week ook nog bijtanken.

Wat mij enorm helpt is haptonomie van een heel goede haptotherapeut en sensorische informatieverwerkingstherapeut (aanraders!!)
Valkuil hb: floating head. Het gaat om het voelen, want dat brein gaat wel…. terug in m’n lijf, de connectie maken met mijn kern en niet alles van al die anderen. Het helpt echt bij de prikkelverwerking. Sociale netwerk sterk verkleind al deed het pijn.

Ik mediteer ook dagelijks en verder word ik heel gelukkig van yoga. Yoga with Adriene is fijn (al vind ik haar tune te druk en blijft ie in m’n hoofd hangen… het is wel een fijn iets wat blijft hangen)

En….. voeding drastisch aanpassen helpt.
Minder overprikkelende voeding, dus geen suiker, geen koffie of zwarte thee, weinig groene thee, veel water, kruidenthee, minimaal zuivel, veel gevarieerde groente, wat fruit, minder gluten, veel vezels, noten, eieren, supplementen zoals magnesium, vit C, D, B12, omega 3 voor de vetzuren. In een notendop.

Regelmatig bewegen helpt ook echt bij prikkelverwerking en dan minstens 30 minuten. Ik wandel graag. Het helpt echt om m’n hoofd leeg te maken.

En tsja… een stuk acceptatie. Ik verwerk prikkels veel intenser en ik zal me altijd in zekere mate aan moeten passen aan m’n omgeving omdat 95% echt geen enkel benul heeft van wat er allemaal in mij omgaat en de gesprekken die ik het liefst zou voeren. Bovendien snappen ze er geen snars van als ik het OPEENS heeeeelemaal zat ben. Helaas mensen. De koek is op.

Fijn dit stuk herkenning.

question
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt welzijn1 voor je tips. Daar ben ik heel erg blij mee.

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik wil niet echt spul aanprijzen, maar sinds ik nu LTO3 gebruik is me hoofd een stuk rustiger.
Het duurde bij mij bijna een maand om aan deze te wennen maar dat gaat nu goed.
Ik neem er nu 1 voordat ik naar me werk ga en als er toevallig een drukke dag is geweest neem ik er ook nog 1 voor dat ik naar huis ga.
Dan ben ik ook daar beter te genieten

Broke my Flux Capacitor

Charles Darwin

Broffel
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Op de vraag of ik ADHD heb, borderline of depressief ben? Of welke psychiatrische stoornis dan ook…?Mijn antwoord is NOPE!

Ik heb mij automatisch als kind al geleerd om mij af te sluiten. Ik ben er heel goed in want mensen om mij heen hebben het geen eens door.

Elke seconde krijg ik zo veel informatie binnen. Ik kan alles onbewust heel snel verwerken en filteren. Ik ben bewust van elk geluid, elk gevoel, elk beeld dichtbij en ver weg. Ik weet exact wat er is gebeurd. Als er op een verjaardag meerdere gesprekken bezig zijn, dan heb ik ze allemaal gehoord en weet ik al waar het gesprek uiteindelijk heen gaat en heb ik al een antwoord op de gesprekken.Tegelijk zie ik bijvoorbeeld de hond een gevallen hapje opeten en ben ik mij bewust van een vlieg die op mijn been zat.
Voor mij is dit allemaal heel normaal. Het is voor mij enorm vermoeiend om de “infosluis” zo lang open te houden.Na een verjaardag ben ik kapot. Bezoek hebben kost mij energie. Tijdens zulke visites sluit ik mijzelf af van de buitenwereld. Want als iemand iets zegt weet ik al hoe het gaat eindigen.

Ondertussen heb ik tig vragen en die schieten constant door mijn hoofd. Als afleiding vraag ik maar wie wat wilt drinken maar ondertussen gaan de vragen in mijn hoofd door. Ik ben introvert en rustig maar in mijn hoofd is het een achtbaan een wirwar. Veel geluiden kan ik niet verdragen. Naar een concert ben ik nooit geweest en zou dat niet trekken.

Ik snap de meest simpele dingen niet, ze houden soms geen logica in, terwijl de meest complexe dingen voor mij de normaalste zaken van de wereld zijn. Het rare is ik voel mij dom. Mijn grammatica is slecht.Mijn gedachten gaan sneller dan ik kan praten of schrijven waardoor ik vind dat ik moeilijk iets kan overbrengen.
Ik kan niet de woorden vinden hoe ik mij voel, laat staan hoe ik denk en dingen ervaar.

Wat ik nu opschrijf is voor mij heel moeilijk want er raast van alles door mijn hoofd. De intense emoties en gevoelens razen constant door mijn lijf.
Vaak sla ik tijdens het schrijven zo maar woorden over. Mijn tekst moet ik straks tig keer doorlezen om niet te warrig over te komen.

Om tot mij zelf te komen zit ik vaak in mijn eigen cocon.
Ik reageer wel als mensen iets zeggen want ik kan meerdere dingen tegelijk. Het valt anderen niet op.
Heerlijk vind ik het om alleen te zijn. Dan laad ik mij op. Ik kan niet een dag zonder meditatie.
Klinkt zweverig hè?

Maar er is één ding waar ik tot een paar jaar geleden nooit bewust van was ookal voelde ik mij anders en dat is dat ik "anders" denk meer intenser voel dan anderen en HB ben.
Ik ben benieuwd of anderen zichzelf hier zich ook in herkennen. Tips zijn welkom

Bizar, bizar, ik herken hier toch wel heel veel in. Misschien ben ik dan toch HB. Misschien hebben we toch iets gemeen met elkaar

Doe ik ook

Ik snap de meest simpele dingen niet, ze houden soms geen logica in, terwijl de meest complexe dingen voor mij de normaalste zaken van de wereld zijn

Heb ik ook.

Heb ik ook, ik mediteer ook

question
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat bizar dat wij zoveel overeenkomsten hebben :-)

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Eskimo schreef:
wo 17 aug 2022, 08:49
Dit is heel herkenbaar (ik denk voor vele hier) dat is voor mij de reden om niet meer naar verjaardagen te of alleen in klein gezelschap.
Het denk ik toch het HSP ding van de HBers die je hoofd laat vollopen en je de rust moet zoeken om het te verwerken (geen filters).
Ik zelf gebruik daar vitamine B12 voor om mijn hersenpannetje het makkelijker te laten verwerken.
Je leer hopelijk zelf de juiste balance te vinden en je energie over de dag te verdelen Afbeelding

Broke my Flux Capacitor
Even verdiepen in B12... Met dit soort onzin kun je niet aankomen zonder gedegen argumentatie wanneer jij je pretendeert als HB. Als iemand normaal eet krijgt deze ruim voldoende binnen en plast zelfs een deel uit. Verder zou je even moeten nadenken welke B12 pillen je "moet" slikken om te weten hoe de opname werkt van diverse middelen.

Onderbouw je mening! Je hoort dat te doen zodat je ook weet dat een overvloed van B12 neurologische problemen kan veroorzaken en je uitspraak daarmee een slechte suggestie kan zijn.

"Broke his Flux Capacitor"
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
di 06 sep 2022, 01:15
Even verdiepen in B12... Met dit soort onzin kun je niet aankomen zonder gedegen argumentatie wanneer jij je pretendeert als HB.
Wat heeft het een met het ander te maken? Als iemand iets slikt en dat zegt (en niet zegt dat iedereen dat moet doen), wat heeft dat te maken met je er helemaal in te moeten verdiepen en HB zijn?

Ik ga me ook echt niet verdiepen in alles wat ik eet en doe, alleen maar als ik het interessant vind om te weten. En dan wel 'tot het naadje'.
En ik deel hier ook geregeld dingen die ik doe, die voor mij goed werken, maar waarmee ik niet zeg dat ik het allemaal precies weet of dat iedereen dat moet doen.

HB zijn, lijkt toch echt anders te zijn dan de eisen die jij er af en toe aan lijkt te stellen.

woestijnvis
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

@Guestion, zo herkenbaar, elk woord. Ik ga ook nog maar naar 2 verjaardagen per jaar. Van m'n kleinkinderen. En dat is al een behoorlijke opgave.
En inderdaad, dagen nodig om weer bij te komen. Trouwerijen en dergelijke feesten, trek ik al helemaal niet meer. Ik heb mezelf bijna m'n hele leven al afgevraagd wat ik mankeerde, inmiddels worden veel dingen wel duidelijk ja. Ben altijd druk met "niet willen opvallen". Dat op zich is al doodvermoeiend. Ik zie dat oppervlakkige geklets ook altijd als zinloos en denk dan: "dom l.....len kan ik tegen mezelf ook wel in de spiegel".
Alhoewel ik niet een echte "einzelganger" ben, ik hou van mensen, is het leven toch voornamelijk een teleurstelling. Ik ken geen mensen die een klein beetje diepgang hebben, die mij eens een keer raad of advies kunnen geven. Het is altijd het omgekeerde. Gelukkig kan ik mezelf heel goed vermaken en vind de (verplichte) rust om me heen heerlijk. Ben wel blij om te weten dat de mensen om me heen "normaal" zijn in ik dus gewoon "anders" ben.
Dat heeft me wel rust gegeven. Ik neem het leven nu maar zoals het komt en ben altijd vriendelijk tegen iedereen die tegen me aankletst. Leuk dat ze komen, maar nog leuker dat ze weer gaan. Zoiets. "Gewoon" doen vind ik ook het meest vermoeiende dat er is.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Truus schreef:
wo 07 sep 2022, 10:05
Nebula L.a.b. schreef:
Even verdiepen in B12... Met dit soort onzin kun je niet aankomen zonder gedegen argumentatie wanneer jij je pretendeert als HB.
Wat heeft het een met het ander te maken? Als iemand iets slikt en dat zegt (en niet zegt dat iedereen dat moet doen), wat heeft dat te maken met je er helemaal in te moeten verdiepen en HB zijn?

Ik ga me ook echt niet verdiepen in alles wat ik eet en doe, alleen maar als ik het interessant vind om te weten. En dan wel 'tot het naadje'.
En ik deel hier ook geregeld dingen die ik doe, die voor mij goed werken, maar waarmee ik niet zeg dat ik het allemaal precies weet of dat iedereen dat moet doen.

HB zijn, lijkt toch echt anders te zijn dan de eisen die jij er af en toe aan lijkt te stellen.
Suggestie is het ingeven van een idee of gedachte, ik stel duidelijk vast dat er hiervan sprake is zonder twijfel. Eenmaal de suggestie te hebben gedaan mag iemand daar vragen over stellen wanneer een gedachte, mening of ervaring wordt geuit, is er geen uitspraak en ga ik gissen dan heb ik geen recht om een mening te vormen waarop ik graag een antwoord zou willen, maar ik eis geen antwoord omdat ik het woord moeten niet gebruik. Het staat dus vrij aan de persoon om hier op te reageren.

Verder zijn we hier domweg op een HB forum en ben ik van mening dat ik iemand mag uitdagen tot nadenken om te ondervinden of ik peers tegenkom binnen dit forum. Los van dit geef ik ook de gelegenheid om mij te confronteren met vragen of het uitspreken van gedachten omdat ik een uiting doe in het openbaar. Ik sta hier voor open en ben bereidwillig om die discussies aan te gaan, dat een ander stilstaat en daar de keuze in maakt is niet mijn probleem en stel die eis ook niet, ik roep slechts iemand ter verantwoording op basis van een suggestie.

HB zijn heeft geen eisenpakket die je kunt vergelijken, wel heb ik een gedachte bij HB zijn en wil graag weten of deze gedachte klopt of overeenkomt door een ander uit te dagen. Dat jij in je eigen gedachte een eisenpakket hebt vastgesteld waar iemand aan moet voldoen verteld mij meer over jouw kortzichtigheid, ik ben daarvan dus niet onder de indruk gezien ik slechts vragen stel op een HB forum waar iemand zich bij heeft aangesloten met de veronderstelling dat deze persoon dus hoogbegaafd is.
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
wo 07 sep 2022, 22:20
HB zijn heeft geen eisenpakket die je kunt vergelijken, wel heb ik een gedachte bij HB zijn en wil graag weten of deze gedachte klopt of overeenkomt door een ander uit te dagen. Dat jij in je eigen gedachte een eisenpakket hebt vastgesteld waar iemand aan moet voldoen verteld mij meer over jouw kortzichtigheid, ik ben daarvan dus niet onder de indruk gezien ik slechts vragen stel op een HB forum waar iemand zich bij heeft aangesloten met de veronderstelling dat deze persoon dus hoogbegaafd is.

Dit:
Nebula L.a.b. schreef:
is geen vraag, maar een lompe opmerking.
Althans, dat is mijn mening. Misschien komt dit bij anderen over als een open vraag waarmee je iemand uitdaagt.

En dit:
Nebula L.a.b. schreef:
di 06 sep 2022, 21:23
Blijkbaar heb je nog niet genoeg nagedacht gezien je stropopredenering.
is ook geen vraag.

En ik stel geen eisen aan HB, maar ik geef juist aan dat het lijkt dat jij dat doet. In wel meer opmerkingen en andere topics. Dat jij dat dan weer interpreteert dat ik een eisenpakket heb vastgesteld, raakt kant nog wal. Zo ook de opmerking dat het kortzichtig zou zijn.
Ook dit:
Nebula L.a.b. schreef:
do 08 sep 2022, 03:16
De meeste op dit forum zijn lachwekkend voor mij, het merendeel heeft hier niets te zoeken en zijn een belediging.
impliceert toch dat jij er een soort van eisen aan stelt, waarvan jij ook nog vindt dat het merendeel hier er niet aan voldoet.

In ieder geval, mijn interpretatie van jouw berichten de laatste tijd, lijkt het dat je om een of andere reden ruzie zoekt, terwijl je juist aan Thijmen aangeeft die periode gehad te hebben.
Gaat het wel goed met je?

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dank je wel Truus voor deze samenvatting. Ik deel jouw mening.
I suffer from occhiolism

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Helaas, ik ben er weer vandoor.

Broke my Flux Capacitor

Charles Darwin

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Eskimo schreef:
do 08 sep 2022, 17:48
Helaas, ik ben er weer vandoor.
Jammer.

Terug naar “HB in het dagelijks leven”