Op de vraag of ik ADHD heb, borderline of depressief ben? Of welke psychiatrische stoornis dan ook…?Mijn antwoord is NOPE!
Ik heb mij automatisch als kind al geleerd om mij af te sluiten. Ik ben er heel goed in want mensen om mij heen hebben het geen eens door.
Elke seconde krijg ik zo veel informatie binnen. Ik kan alles onbewust heel snel verwerken en filteren. Ik ben bewust van elk geluid, elk gevoel, elk beeld dichtbij en ver weg. Ik weet exact wat er is gebeurd. Als er op een verjaardag meerdere gesprekken bezig zijn, dan heb ik ze allemaal gehoord en weet ik al waar het gesprek uiteindelijk heen gaat en heb ik al een antwoord op de gesprekken.Tegelijk zie ik bijvoorbeeld de hond een gevallen hapje opeten en ben ik mij bewust van een vlieg die op mijn been zat.
Voor mij is dit allemaal heel normaal. Het is voor mij enorm vermoeiend om de “infosluis” zo lang open te houden.Na een verjaardag ben ik kapot. Bezoek hebben kost mij energie. Tijdens zulke visites sluit ik mijzelf af van de buitenwereld. Want als iemand iets zegt weet ik al hoe het gaat eindigen.
Ondertussen heb ik tig vragen en die schieten constant door mijn hoofd. Als afleiding vraag ik maar wie wat wilt drinken maar ondertussen gaan de vragen in mijn hoofd door. Ik ben introvert en rustig maar in mijn hoofd is het een achtbaan een wirwar. Veel geluiden kan ik niet verdragen. Naar een concert ben ik nooit geweest en zou dat niet trekken.
Ik snap de meest simpele dingen niet, ze houden soms geen logica in, terwijl de meest complexe dingen voor mij de normaalste zaken van de wereld zijn. Het rare is ik voel mij dom. Mijn grammatica is slecht.Mijn gedachten gaan sneller dan ik kan praten of schrijven waardoor ik vind dat ik moeilijk iets kan overbrengen.
Ik kan niet de woorden vinden hoe ik mij voel, laat staan hoe ik denk en dingen ervaar.
Wat ik nu opschrijf is voor mij heel moeilijk want er raast van alles door mijn hoofd. De intense emoties en gevoelens razen constant door mijn lijf.
Vaak sla ik tijdens het schrijven zo maar woorden over. Mijn tekst moet ik straks tig keer doorlezen om niet te warrig over te komen.
Om tot mij zelf te komen zit ik vaak in mijn eigen cocon.
Ik reageer wel als mensen iets zeggen want ik kan meerdere dingen tegelijk. Het valt anderen niet op.
Heerlijk vind ik het om alleen te zijn. Dan laad ik mij op. Ik kan niet een dag zonder meditatie.
Klinkt zweverig hè?
Maar er is één ding waar ik tot een paar jaar geleden nooit bewust van was ookal voelde ik mij anders en dat is dat ik "anders" denk meer intenser voel dan anderen en HB ben.
Ik ben benieuwd of anderen zichzelf hier zich ook in herkennen. Tips zijn welkom
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk