Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Uitleg waarom ik mij afsluit

Truus schreef:
do 08 sep 2022, 12:24
Nebula L.a.b. schreef:
wo 07 sep 2022, 22:20
HB zijn heeft geen eisenpakket die je kunt vergelijken, wel heb ik een gedachte bij HB zijn en wil graag weten of deze gedachte klopt of overeenkomt door een ander uit te dagen. Dat jij in je eigen gedachte een eisenpakket hebt vastgesteld waar iemand aan moet voldoen verteld mij meer over jouw kortzichtigheid, ik ben daarvan dus niet onder de indruk gezien ik slechts vragen stel op een HB forum waar iemand zich bij heeft aangesloten met de veronderstelling dat deze persoon dus hoogbegaafd is.

Dit:
Nebula L.a.b. schreef:
di 06 sep 2022, 01:15
Even verdiepen in B12... Met dit soort onzin kun je niet aankomen zonder gedegen argumentatie wanneer jij je pretendeert als HB.
is geen vraag, maar een lompe opmerking.
Althans, dat is mijn mening. Misschien komt dit bij anderen over als een open vraag waarmee je iemand uitdaagt.

Dit is ook geen vraag en idd een lompe opmerking die meer genuanceerd had gekund.

En dit:
Nebula L.a.b. schreef:
di 06 sep 2022, 21:23
Blijkbaar heb je nog niet genoeg nagedacht gezien je stropopredenering.
is ook geen vraag.

Is een constatering van het gebruik van een drogreden, ik laat mij niet afschetsen als iemand die NT is. Niets mis mee en volgens discussie techniek een juiste benadering door de absurditeit van de opmerking aan te geven.

En ik stel geen eisen aan HB, maar ik geef juist aan dat het lijkt dat jij dat doet. In wel meer opmerkingen en andere topics. Dat jij dat dan weer interpreteert dat ik een eisenpakket heb vastgesteld, raakt kant nog wal. Zo ook de opmerking dat het kortzichtig zou zijn.

Door te stellen dat ik eisen heb, kan het niet anders zijn dat jij een ander beeld hebt van hetgeen ik uitdraag. Zodra jij die mening deelt, kan het ook niet anders zijn dat jij een andere gedachte hebt zoals het wel zou moeten... Immers kun je anders geen vergelijking stellen. Impliciet stel jij dus ook eisen of je het nu wilt of niet... Helaas gaat je gedachte dus in deze totaal scheef.

Ook dit:
Nebula L.a.b. schreef:
do 08 sep 2022, 03:16
De meeste op dit forum zijn lachwekkend voor mij, het merendeel heeft hier niets te zoeken en zijn een belediging.
impliceert toch dat jij er een soort van eisen aan stelt, waarvan jij ook nog vindt dat het merendeel hier er niet aan voldoet.

Het feit is dat op dit forum een groot deel niet HB is en ook snel weer zijn vertrokken, dat neemt niet weg dat er ook weldegelijk mensen met HB zijn die dit forum benaderen. Dat ik het uitspreek is geen zonde en voor velen ook gewoon een herkenbare constatering. Maar ik speel deze niet op de man naar iemand toe!

In ieder geval, mijn interpretatie van jouw berichten de laatste tijd, lijkt het dat je om een of andere reden ruzie zoekt, terwijl je juist aan Thijmen aangeeft die periode gehad te hebben.

Jouw interpretatie is dus fout en zoek geen ruzie maar uitdaging. Dat jij dit ervaart kan iets met je gemoedstoestand te maken hebben, maar ik zal niet een valse correlatie zoeken door selectief berichten van jou te citeren om een punt te maken.

Gaat het wel goed met je?

Ja het gaat steeds beter en wil meer uit het leven halen, maar weet ook dat deze vraagstelling een prima techniek is om iemand te denigreren of een makkelijke aftocht te geven. Dit zijn dus de makkelijke discussie technieken die ik ook weet.
Gaat het goed met jou, je hebt een poosje niet meer gereageerd op het forum, blijkbaar was ik een trigger om even te reageren. Dit is dus op de man afspelen en gewoon zwak, zoals jij hebt gedaan. Je speelt niet in op kennis of uitdaging maar op de psyché van iemand.

Zou jij mij ook kunnen uitleggen welke harde eisen ik stel aan mensen voor het HB zijn? Immers beweer je dat ik een eisenpakket neerleg voor HB zijn, of is het alleen maar dat ik iemand confronteer met de uitspraak over B12 en acht dat iemand dan meer inzicht mag geven over de suggestieve aanbeveling (en nogmaals een feitelijke en juiste constatering). Mijn mening is dat het een schadelijke suggestie kan zijn die neigt naar medisch advies.

Het aanhalen van berichten naar Thijmen heeft natuurlijk ook niets in dit onderwerp te zoeken omdat het een kwestie van TOM is, dit betekend dus dat ik mij verdiep in zijn beleving en daar een mening over geef. Dat jij mij gelijk wilt stellen met Thijmen zijn gedrag is slechts een zwakte teken om gelijk te halen in jouw beleving. Je impliceert dus gelijkenis en bagatelliseert daarmee de situatietje wat kortzichtig is door ook nog eens met je reactie Thijmen te bekritiseren over zijn gedrag. Je speelt dus ook hier weer op de man!

Ik zie nu slechts iemand die op vele valse gronden een soort discussie probeert te winnen die wij onderling niet hebben (tot nu toe). Gezien je houding denk ik dus dat jij uit bent op ruzie (jouw woorden) en daar heb ik geen behoefte aan.

Als jij denkt dat je op mijn geestelijke gesteldheid in moet spelen en een zooi aan dogmatisch denken wilt gebruiken dan ram ik ook door, maar ik zie liever een constructieve discussie met een beetje uitdaging. Heb ik het fout zoals de te lompe opmerking geef ik toe, maar doe jij een smerig spel dan ga ik harder dan wat hij kunt! Misschien moet ik dan ook even een zooi gaan citeren over jouw geestelijke situatie.
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Camiel schreef:
do 08 sep 2022, 16:53
Dank je wel Truus voor deze samenvatting. Ik deel jouw mening.
Makkelijk om een ander voor de bus te gooien als jezelf niet kunt nadenken. Ik lees al langer mee en weet je struggels met teksten om ergens een manier te vinden om overwicht te hebben of in het politiek correcte te staan. 1 tegenslag en je bent niet instaat om jezelf te verdedigen en gaat maar in het blinde mee met totale onzin en zwakte zolang jij maar niet het slachtoffer hoeft te zijn.

Het bevalt je blijkbaar wel als een ander de klappen moet opvangen zodat je zonder schade verder kunt gaan. Ga jij haar helpen als ik door ga en nu nog slechts een makkelijk spelletje speel, sta jij er dan ook voor haar? Ik denk dat ik het antwoord wel weet...

@Truus: Ik ga je leren dat je de leerweg van anderen afneemt, bij het wegnemen daarvan ontkom je niet meer aan je eigen problemen en zorg ik ervoor dat je dus niet meer voor een ander kunt zorgen om je eigen problemen niet te verwerken. Zonder het beschermen van een ander ga je geconfronteerd worden met je eigen spoken en problemen zodat je deze moet verwerken omdat je geheel vast zit; Ik ga je breken.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Eskimo schreef:
do 08 sep 2022, 17:48
Helaas, ik ben er weer vandoor.

Broke my Flux Capacitor
Geen probleem mee, ga je goed.

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
za 10 sep 2022, 02:52
Truus schreef:
do 08 sep 2022, 12:24
Gaat het wel goed met je?
Ja het gaat steeds beter en wil meer uit het leven halen, maar weet ook dat deze vraagstelling een prima techniek is om iemand te denigreren of een makkelijke aftocht te geven. Dit zijn dus de makkelijke discussie technieken die ik ook weet.
Dit was een oprechte vraag en ongerustheid. Ingegeven door je meer recente berichten en hoe anders die zijn dan eerder. Dat icm je medicatiegebruik en je DIS.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Je kunt niet leven voor een ander. Jij doet er al tig jaren alles aan om je eigen problemen te ontkennen door jezelf op te dwingen dat je een moeder/helper voor een ander moet zijn. Wellicht moet je nu herinneren dat ik je ooit heb gezegd dat je nodig bent om mensen te beschermen op dit forum, maar dat is niet meer nodig en vertelde je dat ik terug zou komen.

Jouw invloed op dit forum is extreem groot en ik ben nu ook in het spel (je monopolie positie is voorbij en verstoor je veilige illusie):

Mod edit : video verwijderd

6-10-2022 Mod edit:
Vanwege oa dit bericht heeft Nebula L.a.b. een formele waarschuwing gekregen

Terug naar “HB in het dagelijks leven”